Slim online shoppen

Slim online shoppen kan je veel voordelen bieden, maar het is belangrijk om teleurstellingen te voorkomen. Hier zijn tien slimme vragen die je kunt stellen om ervoor te zorgen dat je geen miskoop doet en een positieve online winkelervaring hebt.

  1. Kan ik mijn bestelling ook afhalen/ophalen?
  2. Worden er bezorgkosten/verzendkosten in rekening gebracht?
  3. Welke betalingsmethoden bieden jullie aan?
  4. Wat is de levertijd?
  5. Kan ik een aankoop ruilen?
  6. Hoe werkt de garantie op mijn aankoop?
  7. Kan ik kosteloos mijn aankoop retourneren?
  8. Hoe weet ik of mijn bestelling is ontvangen en geplaatst?
  9. Hoe kan ik een retouraanvraag doen?
  10. Waar kan ik terecht met eventuele klachten?
  11. Wat gebeurt er als mijn aankoop tijdens verzenden verloren gaat?
  12. Wat zijn mijn rechten bij kopen op afstand?
  13. Wat moet ik doen als ik bij ontvangst van mijn aankoop zie dat het artikel beschadigd is?

Meer vragen

Hoe wil ik herinnerd worden?

Deze vraag raakt iets dieps in ons: de behoefte aan betekenis, aan een blijvende indruk op de wereld. Het is geen vraag over de dood, maar over het leven — over wie je nu bent en wat je nalaat. Hoe je herinnerd wilt worden, zegt iets over wat je écht belangrijk vindt.

Wat is mijn grootste valkuil?

Iedereen heeft valkuilen: gedragspatronen die in eerste instantie behulpzaam lijken, maar je op langere termijn in de weg kunnen zitten. Je grootste valkuil is vaak gekoppeld aan je sterke kanten — juist daar waar je het beste in bent, schuilt soms ook het risico op overdrijving. Maar hoe herken je jouw eigen valkuil? En wat kun je ermee?